Förenklad redovisning för en förenklad tillvaro

By:

Redovisning och all den pappershantering som gärna medföljer kan vara otroligt tidsödande och dyrt för dig som företagare. När pappersarbetet hotar översvämma inte bara arbetsrummet utan också invaderar hemmet och riskerar att bli tuggleksak åt hunden är det dags att ta tag i det problemet på allvar. Men hur ska det gå till? Lagen ställer de krav den ställer och du behöver på något sätt behålla kontrollen och veta tillräckligt även om den administrativa delen av ditt företag. Samtidigt ska din huvudsyssla vara det du sysslar med, din tjänst eller din varuförsäljning, och tiden har ofta svårt att räcka till även för pappersarbete. Du kanske har lust att sova mer än fem timmar per natt?

 

Alternativ för dig som småföretagare

Idag finns det ändå fler alternativa sätt att sköta redovisning än det fanns för kanske tio år sedan. Tiden då alla företagare fick sitta kvällar i ända med böcker och skriva siffror för hand är sedan länge borta. Idag sköter vi redovisningen digitalt och en av de senaste tjänsterna innefattar en app där du kan ordna allt via mobilen. Att sköta fakturascanning och att likaså kunna fotografera dina kvitton med mobilen? Molntjänst för löner och kundfakturering? Enklare kan det faktiskt inte bli.

 

 

Låt appen och en kompetent redovisningsbyrå sköta jobbet

Med en app och en molntjänst väljer du själv hur mycket av efterarbetet du vill vara delaktig i. Du kan välja att låta en erfaren redovisningsbyrå sköta din redovisning i Stockholm. Du kan välja att göra det mesta av arbetet via appen, eller delar, eller minimalt, allt beroende på tid och intresse. Att lägga tid du inte har på redovisning är ingen god idé. Att låta andra förenkla och underlätta det som ändå måste göras är däremot en strålande idé – och den smartaste lösningen. Du får mer tid till att utveckla din verksamhet!